高知大学概要2013

高知大学概要2013 page 23/72

電子ブックを開く

このページは 高知大学概要2013 の電子ブックに掲載されている23ページの概要です。
秒後に電子ブックの対象ページへ移動します。
「電子ブックを開く」をクリックすると今すぐ対象ページへ移動します。

概要:
Outline of KOCHI University 2013 21はじめに組織・役員等学部・大学院学内共同教育研究施設等教職員・学生国際交流地域連携財務キャンパス● 共通教育科目の構成及び授業形態 学部・大学院人文分野 Humanities....

Outline of KOCHI University 2013 21はじめに組織・役員等学部・大学院学内共同教育研究施設等教職員・学生国際交流地域連携財務キャンパス● 共通教育科目の構成及び授業形態 学部・大学院人文分野 Humanities社会分野 Social Science生命・医療分野 Life and Medical Science自然分野 Natural Science外国語分野 Foreign Languages基礎科目 Introductory Subjectsキャリア形成支援科目 Career Training and Development Subjects● 専門教育に向けての導入教育● 専門教育(学問)に対する学びの展望を持たせ、学生のモティベーション向上を図る。● 学部・学科へのアイデンティティを養う。● 授業の振り返り(要約)やプレゼンテーションを通じて日本語技法の習得を図る。● Provide introductory instruction to help students prepare forspecialized education● Motivate students for acquiring and developing a prospectiveview of specialized education● Help them as students to develop a particular identity appropriatefor each faculty and department● Help them to develop proficiency in Japanese language skillsthrough oral presentations and class summary reports学問基礎論 Introduction to Scholastics● プレースメントテストによる習熟度別クラス編成● 大学生に相応しい実践的英語力と自発的・持続的に英語学習に取り組むことのできる自律的英語学習能力の修得や、言語や文化に対する関心を高め、これらを尊重することのできる国際共生力を身につけるための基礎的な知識や能力を養う。● 外国人講師による実践的授業の実施(「英会話」)● Students are streamed into classes with students of similarability based on the results of a placement test● Help them learn practical English skills at a level appropriatefor university students; motivate them to acquire throughout theiracademic career the capacity to learn independently; stimulatetheir interest in language and culture; and help them to gain anddevelop the basic knowhow; and develop awareness necessary forcross-cultural understanding and international coexistence● Provide English language classes taught by native speakers (i. e.English coversation classes)大学英語入門 First-Year (Freshman) English英会話 English Speaking Skills● 学生の能動的・主体的な学習を促進・展開する。● 互いの意見の相違や異なるものの見方を理解することを通じて、現在の自分を知り、自己の課題を見出す。● 少人数グループワークによるコミュニケーションの意義や方法を理解する。● Promote and develop students' initiative and self-motivatedlearning● Help students understand differences of opinion and viewpoints,to know themselves, and find their own space for improvement● Help them understand the significance and method of learningthrough communication in small groups課題探求実践セミナー Task-Based Practical Seminar大学基礎論 Introduction to University Learning●「 教わる」から「学びとる」への学びの姿勢の転換を図る。● 卒業後の自分の将来像についての意識付けを図り、卒業時に自分がどうなっていたいか、どのような能力を身につけるべきかを考える。● 社会における大学や学問の位置づけや高知大学の存在意義についての理解を深める。● Transform approaches in learning from teacher-orientated tostudent-orientated instruction● Help students envisage their employability for their future careersand what abilities they need to acquire by the time they graduate● Help students to raise their understanding of the significanceof universities and academe especially with regard to KochiUniversity情報処理 Information Processing● Help students gain the necessary abilities to handle information,i. e. to acquire“ information Literacy”●「 情報リテラシー」及び「情報」の概念の修得到達目標・教育方法到達目標・教育方法到達目標・教育方法到達目標・教育方法到達目標・教育方法